Zespół Szkolno - Przedszkolny w Pietrzykowicach

Pszczółki

Rozkład materiału do pracy zdalnej  dla grupy „Pszczółki”

 

Temat kompleksowy: „Co się dzieje w kosmosie?”

12.04.2021

1. Drogie Dzieci! Ten tydzień zaczynamy od poznania Układu Słonecznego i poszczególnych planet na podstawie wesołej piosenki, która znajduje się w linku poniżej, posłuchajcie jej uważnie…

https://youtu.be/yxVMhKt-cvI   - W UKŁADZIE SŁONECZNYM

Po obejrzeniu piosenki postaraj się odpowiedzieć na pytania:

  1. Jakiego kształtu są planety?
  2. Jakiego koloru są planety na obrazku?
  3. Która planeta jest największa a która najmniejsza?
  4. Na której z planet mieszkamy?

2. Podziel rytmicznie na sylaby słowa związane z kosmosem, np.

rakieta (ra-kie-ta) , gwiazdy ( gwiaz-dy), planety ( pla-ne-ty), kosmonauta ( kos-mo- nau-ta)

Postaraj się wyklaskać te sylaby tak samo jak robimy to w przedszkolu i staraj się policzyć wyklaskane sylaby.

3. Policz ze mną:

Pod opieką osoby dorosłej wytnij kilka małych kółek, kilka dużych kółek , policz ile ich jest razem. Dokonaj w dwóch zbiorach klasyfikacji małe, duże.

13.04.2021

1. Dzisiaj lecimy w kosmos. Co tam spotykamy? Słońce wokół którego krąży 8 planet (wymień je).

Postaraj się zapamiętać nazwy planet:

Merkury, Wenus, Ziemia, Mars, Jowisz, Saturn ,Uran, Neptun

2. Zabawa ruchowa:

„Słońce parzy”- potrzebujecie do zabawy piłki i chętnych do zabawy. Rzucacie do siebie piłkę wymieniając różne zjawiska astronomiczne (mogą to być nazwy planet, lub cokolwiek co kojarzy wam się z kosmosem), na komunikat słońce nie można łapać piłki.

 3.Karta pracy, cz.2,nr.26

14.04.2021

1. Nauka rymowanki o ufoludkach.

Ufoludki, ufoludki  to zielone, małe ludki.

Staramy się mówić rymowankę z różnym natężeniem głosu: cicho i głośno.

2. Narysuj swojego ufoludka według tekstu rymowanki.

Jestem sobie ufoludek cały zieloniutki. Mam trzy ręce, cztery nogi i nos okrąglutki. Oczy czarne tak jak węgiel, kreskę zamiast warg, brzuch jak balon i sprężynki trzy na głowie mam.

  • W jakim kolorze jest ufoludek?                                                                                                                                          
  • Ile ma rąk i ile nóg?
  • Jaki ma nos?
  • W jakim kolorze ma oczy?
  • Co ma zamiast warg?
  • Jak wygląda jego brzuch?
  • Co ma na głowie?

 

Rysuj ufoludka według opisu. Zachowuj swoje prace w domowej galerii.

3. Zabawa ruchowa: Tor przeszkód!

Do wykonania toru przeszkód wykorzystaj to co masz w domu. Mogą to być wielkie kartony przez środek, których trzeba się przeczołgać, poduszki, po których trzeba skakać, butelki, które należy omijać czy krzesła, na które trzeba się wspinać. Miłej zabawy!

15.04.2021

1.Karta pracy,cz.2, str.27. Dokończ rysować latający pojazd i gwiazdy, rysujcie po śladach.

2.Zabawa ruchowa Rzucamy do celu!

Na podłodze stawiacie miskę lub wiaderko i wrzucacie do niego piłki, balony lub zmięte w kulki gazety. Oczywiście wygrywa ten, kto wykona najwięcej prawidłowych rzutów z linii mety.

3. Zbuduj swoją własną rakietę z klocków które masz w domu.

4.Rozwiąż zagadkę.

Czy to spodek , czy rakieta? Ufoludek nim ucieka.  (UFO)

Ciekawostka!

Nazwa UFO  powstała z pierwszych liter angielskich wyrazów oznaczających niezidentyfikowany obiekt latający.

  • Jak mówimy na UFO? (latający spodek)
  •  Jak myślisz dlaczego tak go nazywamy…?

16.04.2021

1. W ostatnim dniu tygodnia , jako podsumowanie zapraszamy do obejrzenia animacji edukacyjnej „KOSMOS”.

https://www.youtube.com/watch?v=ahkKIg8NVS0

2.Zagadki:

To raz utyje , to znowu schudnie.

Gdy noc przychodzi , świeci nam cudnie? (księżyc)

Z ziemi do gwiazd mknie pocisk złoty,

Szybszy niż wiatr i samoloty? (rakieta)

3. Doświadczenie KOSMOS W SŁOIKU !

https://youtu.be/mRg-bpD4_Ww

Poproś rodziców aby pomogli Ci stworzyć swój własny kosmos w domowym zaciszu, korzystając z linka powyżej.

4. Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.

Na nocnym niebie gwiazdki mrugają, mrugają  (wyciągaj ręce do góry i zaciskaj piąstki)

dzieci do snu zapraszają, zapraszają ( przykładaj piąstki do policzków, naśladuj spanie).