Zespół Szkolno - Przedszkolny w Pietrzykowicach

Biedronki

Rozkład materiału do pracy zdalnej  dla grupy „Biedronki”

 

Temat kompleksowy – „Cuda i dziwy”

 

 

 

Witaj Przedszkolaku! Serdecznie pozdrawiamy i uśmiechy przesyłamy!

 

W tym tygodniu będziemy omawiać tematykę kosmosu. Przypomnisz sobie, jakie planety tworzą Układ Słoneczny, rozwiążesz zagadki, wykonasz specjalne kosmiczne zadanie, poćwiczysz swoją buzię i rączki, a także spróbujesz stworzyć zakończenie historyjki. Miłej zabawy! Powodzenia!

 

12.04.2021

 

·      Obejrzyj krótką animację pt.„Kosmos” i odpowiedz na poniższe pytania.

 

Link: https://www.youtube.com/watch?v=ahkKIg8NVS0

 

Pytania:

  • Ile planet liczy Układ Słoneczny?

 

Wymień te, które pamiętasz.

Wokół czego krążą planety?

Na jakiej planecie żyjemy?

Która planeta jest najmniejsza, a która największa?

 

·      Wypełnij kartę pracy cz. 3 „Odkrywam siebie” str. 70-71.

 

13.04.2021

 

·      Dziś przygotowałam dla Ciebie SPECJALNE KOSMICZNE ZADANIE!Ale najpierw rozwiąż zagadki:

 

-Zawsze jest nad nami. W dzień słońce po nim wędruje, a nocą księżyc w okna popatruje. (niebo)

 

- W dzień ich nie ujrzysz, chociaż są nad nami. Możesz je zobaczyć nocą i wieczorami. (gwiazdy)

 

- Co to za przestrzeń między Ziemią, Księżycem, planetami oraz między gwiazdami?(Kosmos)

 

-Co to za osoba, która odbywa loty kosmiczne w kosmos, rakietą lub promem kosmicznym? (astronauta/ kosmonauta)

 

-Z Ziemi do gwiazd mknie pojazd złoty szybszy niż wiatr i samochody. (rakieta)

 

Udało Ci się rozwiązać zagadki? BRAWO!!!

 

A teraz KOSMICZNE ZADANIE: Zbuduj na dywanie rakietę bądź statek kosmiczny taki duży jak potrafisz! Wykorzystaj materiały dostępne w Twoim domu: klocki, kredki, zabawki… A może wykorzystasz rolki po ręczniku papierowym albo plastikowe butelki? Pomyśl i działaj! Wykaż się kreatywnością! Wierzę, że zbudujesz świetny pojazd kosmiczny :) 

 

·      Wypełnij kartę pracy cz. 3 „Odkrywam siebie” str. 72.

 

14.04.2021

 

·      Dziś zaczniemy od zabawy logopedycznej, która usprawni Twój język. Poproś kogoś dorosłego, żeby przeczytał Ci wierszyk, a Ty wykonuj ruchy językiem, o których mowa.

 

Magdalena Wójcik „Kosmiczna wycieczka”

 

Po całej buzi rakieta lata (zataczanie dużych kółek po zębach górnych, policzkach i zębach dolnych)

 

brud cały z ząbków dzielnie wymiata.

 

Teraz do nieba szybko startuje (pionizowanie języka i przesuwanie do przodu i do tyłu po podniebieniu)

 

i złote gwiazdki na nim maluje (dociskanie czubkiem języka podniebienia górnego).Wokół planety robi kółeczka (zataczanie językiem kółek po wewnętrznej stronie jednego policzka)

 

bardzo pasuje jej ta wycieczka(zataczanie kółek po drugim policzku).

 

Na koniec liczy wszystkie gwiazdeczki (dotykanie językiem po kolei zębów górnych) czy nie zgubiły się w czasie wycieczki (dotykanie językiem po kolei zębów dolnych).

 

 

 

·      Jeśli masz ochotę to wykonaj „Piasek księżycowy”

 

Będziesz potrzebował:8 szklanek mąki (najlepiej ziemniaczanej), 2 szklanki oleju. Możesz również dodać brokat lub niebieski barwnik spożywczy.

 

Wykonanie: Do miski wsyp mąkę, a następnie dodaj olej. Wymieszaj składniki razem do uzyskania jednolitej masy plastycznej. Jeżeli masz to dodaj brokat lub niebieski barwnik.

 

Wskazówka: Jeżeli chcesz, żeby masa ładnie pachniała to zamiast oleju użyj oliwki dla dzieci, balsamu do ciała lub odżywki do włosów.

 

Miłej zabawy!

 

·      Wypełnij kartę pracy cz. 3 „Odkrywam siebie” str. 73-74.

 

15.04.2021

 

·      „Język kosmitów”-  zabawa rozwijająca wyobraźnię i inwencje twórczą.

 

Zaproś do zabawy rodziców lub swoje rodzeństwo. Wymyślcie język, którym porozumiewają się przybysze z innych planet. Porozmawiajcie tym językiem.

 

„Cuda i dziwy w kosmosie”-  Poproś o przeczytanie krótkiej historyjki, a następnie wymyśl, co mogło się dalej wydarzyć.

 

Pewnego dnia dzieci postanowiły wybrać się w podróż, w poszukiwaniu nowej planety. Założyły skafandry kosmiczne, weszły po schodkach do rakiety, zapięły pasy bezpieczeństwa i wystartowały w nieznaną podróż. Leciały, leciały, omijały napotkane rakiety i statki kosmiczne, machały rękami do pilotujących je kosmonautów, aż wylądowały na niezwykłej planecie. Tam zobaczyły…

 

Jeżeli będzie Ci łatwiej- narysuj to, co się znajduję na Twojej niezwykłej planecie. Gdy to zrobisz opowiedz o niej swoim bliskim :)

 

·      Wypełnij kartę pracy cz. 3 „Odkrywam siebie” str. 75.

 

16.04.2021

 

·      „Kosmiczny aerobik”-  Poćwicz, aby być sprawnym jak kosmonauta. Poproś rodziców lub starsze rodzeństwo, aby przeczytali Ci wierszyk, a Ty wykonuj ruchy zgodnie z jego treścią.

 

Tak jak kosmonauci ćwiczę skręty ciała w prawo, w lewo,

 

bo chcę dobrą mieć kondycję. Bardzo dobrze mój kolego!

 

Aby w nogach wzmocnić stawy teraz złapmy się pod boki.

 

Wykonajmy trzy przysiady, no i w górę cztery skoki.

 

Księżyc śle Wam swe ukłony. Na tym kończą się ćwiczenia.

 

Zróbmy jeszcze cztery skłony. W kosmosie do zobaczenia!

 

Kto chce dotknąć gwiazdki uszka niech się wspina na paluszkach. 

 

·      „Ile jest rakiet?”-zabawa matematyczna z wykorzystaniem klocków.

 

Wyobraź sobie, że Twoje klocki to rakiety. 1 klocek to 1 rakieta. I spróbuj policzyć:

 

Zad. 1. Na pierwszej planecie wylądowała 1 rakieta. Po chwili przyleciały jeszcze 2 i też wylądowały. Ile w sumie rakiet znajduje się na pierwszej planecie?

 

Zad. 2. Na drugą planetę przyleciały 2 rakiety. Po kilku dniach, doleciały jeszcze 3. Ile w sumie rakiet znajdowało się na drugiej planecie?

 

Zad. 3. Na trzeciej planecie było 6 rakiet, po kilku dniach odleciały 2 rakiety. Ile rakiet pozostało na trzeciej planecie?

 

 

 

Zad. 4. Na czwartej planecie było 7 rakiet. Jednak 4 rakiety odleciały.  Ile zostało rakiet na czwartej planecie?

Wypełnij kartę pracy cz. 3 „Odkrywam siebie” str. 76.

 

<!--[if gte mso 9]> <w:LsdException Locked="false" Priori

Artykuły