Zespół Szkolno - Przedszkolny w Pietrzykowicach

Słoneczka

Rozkład materiału do pracy zdalnej  dla grupy „Słoneczek”

 

Temat kompleksowy: „Kosmos”               

12.04.2021

  • Karta pracy „Odkrywam siebie - Litery i liczby” - str.91
  • Karta pracy „Ćwiczenia w pisaniu „- str. 24
  • Wyrazy do ćwiczenia głoskowania i podziału na sylaby: żaba , żółty, żółw, żakiet, Żaneta.
  • Zeszyt szlaczków: wielka litera „Ż”  pisana ( dwie linijki)

13.04.2021

  • „Kosmos” – animacja edukacyjna dla dzieci.

https://www.youtube.com/watch?v=ahkKIg8NVS0

  • Analiza treści animacji edukacyjnej:

ü Wymień trzy planety naszego Układu Słonecznego.

ü Wokół czego krążą planety ?

ü Jak nazywa się nasza planeta?

ü Która planeta jest najmniejsza?

ü Która planeta jest największa?

  • Zeszyt szlaczków: mała litera „ż” pisana (dwie linijki)
  • Karta pracy „Odkrywam siebie"- str.70-72

14.04.2021

  • Wysłuchanie wiersza „Planety” B. Formy pt. „Planety”

    Słońce to gwiazda, świeci na niebie.
    Ciepłe promienie wysyła do Ciebie.
    Merkury, Wenus to Słońca sąsiedzi,
    może je człowiek kiedyś odwiedzi?

    Potem jest Ziemia, wszyscy ją znamy.

Za Ziemią Mars częściowo zadbany.
Pokryty pyłem oraz skałami
i nieczynnymi już wulkanami.

A dalej Jowisz, Saturn i Uran,
Neptun hen w gwiezdnych chmurach.
Wokoło Słońca się przemieszczają
i tajemnice swoje wciąż mają.

 Analiza treści wiersza:

- Jak nazywa się miejsce, w którym znajdują się słońce i planety?- kosmos

- Czym jest słońce?- gwiazdą

- Co robi słońce na niebie? – świeci

- Czym pokryty jest Mars? –pyłem, skałami i wulkanami.

- Co robią planety w stosunku do słońca?- krążą

- Ile planet krąży wokoło słońca?

- Czy potraficie podać kolejno nazwy planet w Układzie Słonecznym?

- Którą planetą z kolei od słońca jest ziemia?- trzecią

- W jaki sposób można udać się w kosmos i kto może tego dokonać?

  • Karta pracy „Odkrywam siebie"- str.73-74
  • Zeszyt szlaczków: Ż, ż (dwie linijki)

15.04.2021

  • Wysłuchanie opowieści ruchowej K. Kutyły pt. „Lecimy w kosmos”.
  • Po wysłuchaniu opowieści ruchowej zachęcamy rodziców wraz z dziećmi do wspólnej ilustracji ruchowej opowiadania i wspólnego wybrania się w podróż kosmiczną.

Na pewno chcielibyście wybrać się w kosmiczną podróż….?

Zanim wystartujemy musimy najpierw odpowiednio się ubrać, a więc wkładamy kosmiczny kombinezon - najpierw prawa, teraz lewa noga...gotowe?....Jeśli tak to ...szuuuu.....zapinamy w naszych kosmicznych kombinezonach suwak...to jednak nie koniec naszej kosmicznej garderoby - nie mamy jeszcze butów, rękawic i kosmicznego hełmu... prawda?...Od czego więc zaczniemy?...Oczywiście od butów - uwaga wkładamy: prawy but, teraz lewy but i gotowe. ..Teraz prawa i lewa rękawica i na końcu hełm...
Uwaga! Włączamy silnik: najpierw jedną, potem drugą ręką, zapinamy pasy, wyglądamy przez okno i 10, 9,8,7,6,5,4,3,2,1,0 - startujemy...Lecimy wysoko, coraz wyżej i powoli „wchodzimy” w przestrzeń kosmiczną....Uwaga turbulencje...zobaczcie z lewej strony mijamy burzę kosmiczną, w naszym kierunku leci mnóstwo odłamków skalnych...więc „gaz do dechy”!...Uciekamy!.. Musimy mocno skręcić w prawą stronę...udało się, możemy odetchnąć z ulgą – uff. Wyjrzycie przez okno z prawej strony z pewnością zobaczycie planetę - przyjrzyjcie się jej uważnie, to Mars, może zobaczycie na niej jakiegoś ufoludka? O, jest! Lądujmy  na tej pięknej planecie, może uda nam się z nim przywitać. Trzy- czte-ry lądujemy! Podejdźmy do niego powoli, żeby się nie przestraszył! Może się z nim ładnie przywitamy? Co należy powiedzieć, jak się z kimś wita? ( dzień dobry). Czy macie jakieś pytania do kosmity? On powiedział, że nazywa się Ufuś i miło mu was poznać( dz. zadają pytania, a rodzic udaje, że kosmita szepcze mu do acha odpowiedzi.......ioioio...to ostrzeżenie, że kończy nam się tlen w kombinezonach, musimy więc wracać na Ziemię! Pożegnajmy się z naszym nowym przyjacielem. Znów wsiadamy do rakiet. Lecimy…Spójrzcie przez okno czy widzicie Ziemię?...Tak, to właśnie ta niebieska planeta ... Uwaga trzymajcie się mocno za chwilę będą turbulencje...Uwaga zbliżamy się do Ziemi...lądujemy...uff...udało się ...mamy za sobą pierwszy lot w kosmos...rozpinamy pasy, zdejmujemy rękawice, hełm, buty, kosmiczny skafander...              Dziękuję Ci za wspólną kosmiczną podróż.

  • Zeszyt szlaczków: żuk (jedna linijka), żaba( jedna linijka)
  • Karta pracy „Odkrywam siebie"- str.75-76

16.04.2021

  • Narysuj ufoludka wg podanych wskazówek przy użyciu dostępnych materiałów w twoim domu.

 Mała głowa, brzuszek duży, ręce dwie i nogi,
a na głowie małe rogi.

Oko jedno, oko drugie oraz włosy bardzo długie.      

Długi nos i mała buzia – To jest ufoludek Zuzia. 

                                                                              

  • Karta pracy „Odkrywam siebie- Litery i liczby"- str.86-88
  • Zeszyt szlaczków:

Żaneta je lody. (jedna linijka);

Żaba jest zielona.  ( jedna linijka).

Propozycja przykładowej zabawy z dzieckiem w domu:

1.Imię dla przybysza” – zabawa twórcza.

Wymyśl imiona dla przybyszów z innej planety, zawierając w imieniu charakterystyczne cechy ich właścicieli np. Śmiechotek, Szybkobiegacz, Żółtoplamiasty.

2. „Kosmiczny język” – ćwiczenia dykcyjne.

Powtórz za rodzicem kosmiczne słowa i powiedz co one mogłyby oznaczać:

aplepaplu, melabolombys, kolosimanus, saleneliusa.

 

DLA CHĘTNYCH DZIECI

 

·      Piosenka „W UKŁADZIE SŁONECZNYM”

 

https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI

·      Taniec Baby SharkDance

 

https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w